poniedziałek, 2 listopada 2009

Start

Jestem pseudoinwestorem.
Pieniądze trzymam na lokatach i kontach oszczędnościowych.
Od pewnego czasu przymierzam się do zakupu jednostek funduszy inwestycyjnych. Czasem myślę też o giełdzie. Dotychczas przed wejściem w bardziej ryzykowne instrumenty powstrzymuje mnie strach (a może mieszanina strachu i rozsądku).
Przeczytałem kilka książek o inwestowaniu. Między innymi:
- "Psychologia inwestowania" - Martin J.Pring
- "Ślepy traf" - Nassim Nicholas Taleb
- "Kto zabiera Twoje pieniądze" - Robert T. Kiyosaki
- "Sztuka inwestowania na GPW" - Paweł Perz
Śledzę też różne blogi inwestycyjne (między innymi APP Funds).
Ciągle też trafiam na książki przyciągające hasłami typu
- "Inwestowanie jest proste"
- "Poznaj tajne strategie mistrzów"
- "I ty możesz zostać rentierem"
itp.
Jestem sceptyczny (delikatnie rzecz ujmując) wobec takich książek. Jestem ostrożny (a może nawet tchórzliwy) w dziedzinie inwestowania. Mam wiele dylematów. Widzę wiele sprzeczności i niejasności. I to o nich będzie ten blog.

1 komentarz: